چند نکته در مورد هولوگرام دات ماتریس
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

بررسی هولوگرام دات ماتریس

عنصر های تصویری هولوگرام دات ماتریس با تابش اشعه ی لیزری He-Cdبر متون چاپی حاصل می شوند.ابزار ساده ی تصویر برداری نوری انکساری امکان تشکیل تصاویر کوانتومی از دوسلول تصویری انکساری را می دهد.نمونه ی بررسی شده نوری قابلیت های افزودن و حذف تصاویر را نشان می دهد.بازدهی انکساری تصاویر واحد با به کارگیری سکوی انکساری وسه لایه ی متفاوت تعیین می گردد:لایه های هلیوم نئون با ضخامت 632.8نانومتر،لایه ی DPSSبا ضخامت 532 نانومترو لایه ی هلیوم کادمیم با ضخامت 441.6نانو متر برای بررسی میزان بازدهی لایه های هولوگرام دات ماتریس به کار گرفته می شوند.

هولوگرام دات ماتریس

ویژگی های هولوگرام دات ماتریس

امنیتی و تصدیق برندهای تجاری بیش از شصت درصد از هولوگرافی را تشکیل می دهد ودر صنعت هولوگرامی جایگاه خاصی دارد.اکثر هولوگرام ها با نام ابزارهای نوری تصویری متغیر و یا هولوگرام های انکساری شناخته می شوند.هولوگرام های دات ماتریس و یا انکساری برای تشکیل تصاویر (OVID) در هولوگرام امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. هولوگرام دات ماتریس به سبب ویژگی امنیتی و تزییناتی جلوه ی خاصی در میان سایر انواع هولوگرام ها دارد.یکی از کاربردهای مهم ساختارهای انکساری مصنوعی در اسناد امنیتی نوری است.هولوگرام حاصل از تکنولوژی دات ماتریس از ایمن ترین نوع هولوگرام به شمار می آید. در این تکنولوژی امکان ساخت هولوگرام اصلی با تجزیه های بیش از ده میکرومتر وجود دارد.این هولوگرام ها به سبب اینکه در کامپیوتر طراحی و ساخت می شوند کاربران بیش تری نسبت به هولوگرام های سنای دارند.

نحوه ی ساخت هولوگرام دات ماتریس

هولوگرام های ماتریس نقطه ای از میلیون ها شبکه ی کوچک و یا هولوپیکسل تشکیل شده اند که در زاویه های متفاوت با آرایش دو بعدی قرار گرفته اند(همانند تصویر موجود در هلوگرام دات ماتریس که ازتصاویر دو بعدی متفاوت در جهت گیری های متفاوت تشکیل شده است.).زاویه ی دید کنترل شده ،میزان در معرض نور قراردهی ،اندازه ،شکل وفضای هولوپیکسل در هولوگرام دامنه ی گسترده ای از جلوه های بصری را در اختیار کاربران قرار می دهد.با تابش نور سفید هولوپیکسل ها نور را در طیف گسترده ی رنگی انتشار می دهد و سپس نور را در جهات متفاوت برای تشکیل هولوگرام جنبشی انتقال داده می شود.هولوگرام ها از اجزایی تشکیل شده اند که با استفاده از تکنولوژی های نوری و یا چاپی قابل تولید مجدد نیستند.در این نوع از ساخت هولوگرام ویژگی های متعددی وجود دارد.(تصاویرپنهانی که معمولا به شکل های خطوط باریک هستند ،الگوهای خطی با تجزیه ی بالا با طیف رنگی متفاوت در امتداد خطوط مجزا،میکروو نانو متن ،تصاویر نهفته ی لیزری خوانا و...).
هولوگرام دات ماتریس که متشکل یافته از تصاویر انکساری کوچک است با روش چاپی اشعه ی لیزری تداخلی به وجود آمده است.هر یک از تصاویر انکساری از شبکه ی امواج مانندی که به صورت خطوط تداخلی ثبت شده در تصاویر به صورت مستقیم و موازی با جهات متفاوت شی است ،تشکیل شده است بنابراین هر تصویر نور را در جهات متفاوت انتشار می دهد.

نحوه ی ساخت هولوگرام دات ماتریس

ساختار هولوگرام دات ماتریس

تصویر ساخته شده در هولوگرام دات ماتریس به محل قرار گیری عناصر تصویری انکسار یافته ،جهت شبکه ی انکساری و میزان هر تصویر بستگی دارد.معمولا در آزمایش ها برای نمایش بهتر جلوه های جنبشی دیداری تصویر از دو تکنیک نقطه یابی وتغییر تصاویر بهره می گیرند. در این هولوگرام ها موقعیت تصاویر،فرکانس فضایی و جهت یابی با دو روش معین می شود:آ)تصاویر کامپیوتری ،ب)الگوریتم نرم افزارهای کامپیوتری .طی این فرآیندها هولوگرام دات ماتریس حاصل می شود.تصاویر کامپیوتری ساده ترین نوع هولوگرام است که با تصاویر کامپیوتری حاصل می شود.
در تحقیق کنونی هولوگرام دات ماتریس با به کارگیری اشعه ی لیزری چاپی به وجود می آید.

معرفی هولوگرام امنیتی ماتریس نقطه ای

جعل هولوگرام امنیتی به سبب رونوشت شدن از روی هولوگرام اصلی که بسیار گران قیمت است و به ابزارهای خاص تخصصی نیاز دارد ، دشوار است. این هولوگرام ها به صورت گسترده در وجوه مالی سراسر جهان به خصوص آن هایی که ارزش بالایی دارند ،مورد استفاده قرار می گیرد.هم چنین از این هولوگرام ها در پاسپورت ها، کارت های شناسایی و اعتباری و محصولات کیفی استفاده می شود.
هولوگرام ها با توجه به درجه ی امنیتیشان در فرآیند ساخت به انواع متفاوتی تقسیم می شوند.دسته بندی هولوگرام ها به شرح زیر می باشد:
1-تصاویر هولوگرام دوبعدی /سه بعدی
2-هولوگرام امنیتی ماتریس نقطه ای
3-لیتوگرافی الکترونی

معرفی هولوگرام امنیتی ماتریس نقطه ای

هولوگرام ماتریس نقطه ای

در این نوع هولوگرام ها قدرت واکافت در هر جز نوری 10میکرومتر است .به سبب تولید هولوگرام با دستگاه های خاص امکان جعل بسیار دشوار است و هزینه ی بالایی به دنبال دارد.در طراحی اجزای نوری ،الگاریتم های متعددی برای شکل دهی الگوهای تششعی پراکنده به کار گرفته می شود. این هولوگرام با استفاده از سیستم های کنترل کننده ی کامپیوتری از مجموعه نقاط بهم پیوسته تشکیل شده است.این نقاط با توجه به تصاویر هولوگرافی نور را در جهات مورد نظر انتشار می دهند.از آن جا که مجموعه نقاط میکروسکوپی به صورت کامپیوتری تهیه می شوند،مزیت آن تشکیل ساختار پیچیده با مشخصه های انکسار دهنده است. برچسب هولوگرام کاربردهای متعددی دارد. هولوگرام ماتریس نقطه ای از نقاط بسیار کوچکی تشکیل شده اند که هر یک از آن ها ویژگی های انکساری متعددی دارند.تصاویر حاصل از این هولوگرام بسیار زیبا هستند.هولوگرام امنیتی ماتریس نقطه ای از اشعه های لیزری متعددکه نقاط کوچک با ویژگی های منحصربه فرد درآن حک گردیده اند ،تشکیل شده است.این برچسب امنیتی بسیار جالب توجه هستند وتصاویر متحرک بسیاری از آن حاصل می شود.

ویژگی های هولوگرام امنیتی ماتریس نقطه ای

1-افکت های متحرک
2-افکت چرخ و فلکی
3-افکت بزرگنمایی
4-افکت های سه بعدی
5-افکت های متحرک
6-افکت های هولوگرام امنیتی ماتریس نقطه ای
7-متن های نهفته
8-میکرو متن ها
می توانیم افکت های سه بعدی موثر ماتریس نقطه ای را با هولوگرام دو بعدی/هولوگرام سه بعدی با ویژگی عمقی منحصر به فرد و لایه های متفاوت ومتن های نهفته ادغام کرد. هولوگرام امنیتی ماتریس نقطه ایاز درخشان ترین نوع هولوگرام ها به شمار می آید.این هولوگرامبا داشتن افکت های متحرک برای بینندگان بسیار جالب توجه است .





:: برچسب‌ها: هولوگرام , برچسب هولوگرام , انواع هولوگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: